Daca vrei sa fii sigur ca sistemul de directie al masinii tale este perfect din punct de vedere tehnic, sau daca ai facut recent un schimb de bielete/bucse/brate, este indicata reglarea geometriei trenului de rulare.
În momentul când observati ca masina dvs. nu mai merge drept daca lsati volanul liber este foarte probabil sa fie afectata geometria sistemului de directie. În acel moment este recomandat sa ajungeti la un atelier specilizat pentru a remedia problema cât mai repede posibil. Uzura asupra componentelor trenului de rulare, dar mai ales asupra anvelopelor este foarte mare.
Când este bine sa verifici geometria?
Geometria sau reglajul unghiului de fuga reprezinta o operatiune foarte importanta in exploatarea cat mai corecta a masinii. Daca aceasta operatiune nu este efectuata corespunzator, poate interveni fenomenul de uzura prematura sau neuniforma a anvelopelor, ceea ce modifica directia masinii, astfel, directia de rulare nu mai este liniara.
In timp, pe langa aceasta problema pot aparea si alte probleme la sistemul de directie al masinii astfel va expuneti riscului unor accidente si a unor cheltuieli in plus pentru anvelope, directie, suspensie, combustibil (creste si consumul de combustibil).
Alte cazuri cand ar trebui facuta sau verificata geometria auto:
– uzura rapida si neuniforma a cauciucurilor
– masinia trage stanga sau dreapta in timpul mersului
– consum mai mare de combustibil
– anvelopele au fost schimbate
– lovitura frontala puternica sau ati lovit o bordura sau o groapa
– ati schimbat un element de directie sau de suspensie
– ati incarcat vehiculul cu o greutate mare pe o perioada lunga de timp
De ce apar abateri de la geometria corecta?
Abaterile pot sa apara atunci când, de exemplu, urcati o bordura cu viteza mai mare sau în momentul unui accident, chiar si usor. Mai comun este atunci când treceti cu viteza ridicata printr-o groapa sau se întâmpla asta în mod repetat pe drumuri foarte proaste.
De ce este importanta reglarea geometriei?
În primul rând pentru a evita uzura suplimentara asupra anumitor componente ale trenului de rulare. Apoi, poate mai costisitor, pentru a nu uza excesiv anvelopele. Într-un singur sezon parcurs cu o geometrie incorecta, pneurile pot fi distruse peste nivelul la care asigura prestante ce nu afecteaza siguranta, iar un set nou de anvelope are un pret foarte ridicat.
Cât dureaza aceasta operatiune?
In majoritatea cazurilor, geometria rotilor din fata si din spate este reglata în aproximativ 30 minute. Aceasta operatiune consta în verificarea directiei si unghiurilor anvelopelor, în functie de specificatiile constructorului auto. Reglarea geometriei este o operatiune foarte simpla pentru un service specializat.